divendres, 29 de març del 2019

Escriure



He arribat al punt i final.
No és més que un esborrany,
però hi he estat treballant
dia i nit, en la més cruel
de les soledats plàcides;
no tenia més que això.

Una vegada vaig dir que
no volia escriure perquè tenia
tot el que havia de mester.
Però mai em vas creure. Sabies
que era un mentider. Vas
saber sempre que era poeta.

No t’adoloris. El poema no diu
el que sembla que diu. Sempre
he estat condescendent, servicial,
amb voluntat d’agradar (he emprat
bé la condescendència? La paraula
m’encanta, però si sóc sincer, no sé
molt bé el què significa).
 No he entès mai les matemàtiques.
Si a és el coeficient quadràtic (distint a 0)
i b el coeficient lineal, perquè c
és el terme independent?
No és culpa teva. Simplement
vaig canviar una mentida per una altra.
 Però s’estava tan bé bressolat
en la suau nit de la mentida.

I demà despertaré un altre cop
i estaré despullat. Em miraré al mirall
 i les meves carns m’avergonyiran.
Llavors, em taparé amb les mantes del sofà
i llegiré a Pound o a Cummings o a Carlos Williams,
però el llibre em llenegarà de les mans
i caurà a terra. Em dormiré i em sumiré
en tristors que no es fan fum que hauré
de combatre d’alguna manera perquè
no hi ha res més que això.  

Una vegada vaig dir que no volia escriure.