dimarts, 12 de març del 2019

Cossos de paraules



A la tauleta de nit
hi vaig acumulant llibres.
N’hi tenc quatre, dos llibres
de poemes i dues novel·les
(llegesc ara “Una novela lumpen,
de Bolaño). Hi tenc també
dos llapis, un Staedtler Noris,
de franges grogues i negres,
la comoditat del qual resideix
el la seva característica forma
hexagonal, de llenya lleugera,
suau i fàcil d’afilar, quasi sencer;
i un altre de color verd, de la mida
del polze, que vaig sostraure
d’algun lloc que no és casa meva,
i que m’agrada molt més que l’Staedtler
perquè el seu traç és més marcat.
Quan m’envaeix la son i deixo
el llibre i el llapis a sobre la tauleta
de nit, em quedo mirant la muntanyeta.
És març ja i he deixat d’encendre
la catalítica i les parets sols reflecteixen
les ombres de la nit. Els llibres
mai podran substituir l’escalfor d’un cos
humà, però és el més a prop a sentir
la seva calidesa, encara que no sé
què vull dir amb açò.