dissabte, 2 de març del 2019

Adormint la nit



Viu en mi una densa foscor.
Els dimonis que hi habiten
em persegueixen, es burlen
de mi, em menyspreen ,
m’escupen, m’insulten,
em burxen amb agulles.
I quan sadolls m’abandonen
tirat al terra de la nit obscura,
ple de cops blaus i sangtraïts,
em netejo amb el palmell
de la mà la sang que goteja
del nas, com quan era petit,
i etzibo al no res la ira que em
rossega les entranyes.

He perdut les sabates en aquesta foscor;
 em clavo una agulla enmig dels dits del peu.
Però Sant Giréssim construeix  castells d’arena
 a la vorera del Jordà i no hi ha ningú més
que me la pugui extreure i el dolor
que em provoca intensifica la ràbia
que amenaça ofegar els òrgans interns.
I en aquesta foscor no hi ha més
que posar-se a escriure.

De vegades he de buscar les paraules
en un alfabet ciríl·lic. D’altres vessen
per un forat mil·limètric. I poques vegades
diluvien. Hi ha vegades que en una hora
escric 10 línies (i tot i així disten de ser
perfectes) i d’altres els dits es mouen
com els d’una tipògrafa dels cinquanta.
I malgrat substituir els violins per la trompeta
de Rob Mazurek, aquesta obscuritat,
aquesta nit que no acaba, es queda
quieta, en silenci, arraulida com un moix,
i puc prest anar-me’n a dormir.