divendres, 15 de març del 2019

Somiant a altes hores de la nit



M’agradaria dir que ja
no penso en tu mai més,
però la veritat és que
penso en tu a totes hores.

Em desperto a les 4,
segurament a causa
de dormir amb un peu
levitant fora de les mantes.

He estat somiant. Em trobava
en una nau industrial,
amb una pista de tenis
com un ring de boxa, al mig.
Jugava a tenis-futbol amb un
dels tenistes i amb el seu fill.
Tenien trets asiàtics, però no
eren asiàtics. Més tard, sopava
en una taula en una cantonada
d’aquesta nau industrial. Hi havia
na Cris, na Irene, na Carmen (na Carmen
és l’element surrealista del somni)
i tu; na Cris seia entremig de nosaltres.

—He organitzat una festa de disfresses
per divendres. Vols venir?— em diu na Cris.

Mirant-te, na Cris es va adonar de l’error
que havia comès. Mirant-vos em vaig
adonar que s’havia comès un error;
no volies que assistís a la festa
i jo no em volia trobar...


—Gràcies per la invitació. Però em quedaré
a casa. Escriuré.

Surto del llit i vaig cap a la nevera
per agafar un Filipinos blanc de marca
blanca. Me’l cruspeixo d’una mossegada.
Em giro per veure si el Xaps ha
ensumat el dolç, però dorm plàcidament
al sofà, somiant en pilotes de carn,
vienes de sobrassada i formatjades.
Sense destorbar el somni, torno al llit,
em tapo i penso en escriure aquest poema.

A fora, el vent també ha estat somiant.