diumenge, 17 de març del 2019

Diu el cantautor consagrat



que
“t’estim.
 I no vull que vengui el destí
a venjar-se de mi
 i que prefereixo
la guerra amb tu
a un hivern sense tu”

Sí. Molt bé. Molt polit tot.
Jo també empr l’analogia de la guerra.
L’amor sovint s’hi assembla.
Que a tu t’agrada l’ensalada amb fruits
secs i jo els prefereixo hidratats.
Que ets més dels Beatles
i jo més dels Stones. Que aquesta
nit veiem una superproducció
i jo em vull cagar en Godard
(com anar a veure un partit de futbol
regional i cagar-se en els morts de l’àrbitre).
 Que demà tindràs  ressaca i jo esmicolo ibuprofè.
Que somies i jo tenc mal sons.
I sí. Els hiverns són silenciosos i durs i crus i solitaris
 després  d’ejacular en una habitació de motel
de carretera. Però abans de declarar la guerra
 (creu-me. He estat en llibres i sols es sent por),
abans d’assassinar prínceps i polítics,
abans dels dos desaparèixer
entre el fum de les bombes i els crits
dels desmembrats, és millor quedar-se
arraulit en aquests hiverns sense tu.
Perquè l’amor hauria de ser un ofegar-se
en un riu, col·locat de Rohypnols,
fluint cap les infinites possibilitats
de la mar oberta.

b) A propòsit d’aquest “Diu el cantautor consagrat”

Quins són els ulls del poeta?
 Els seus o els teus?
Pens en una resposta de na Neus Canyelles
en una entrevista que en Cris em va passar
per whatsapp: “Si vius a una illa i ets tímida,
no tens res a fer”. Jo hi afegiria ser gandul
i tenir els teus propis ulls, encara que amb ells
no hi vegis res.