divendres, 19 d’abril del 2019

Les parets blanques i altres poemes



Els dies han tornat parets blanques.
Assegut al sofà, més enllà de les cinc
d’un capvespre sant, sense fer absolutament
res, em costa trobar en aquestes parets
les partícules d’altres colors que posin
 en moviment algun poema. Potser he estat
escrivint molt i estic sec o potser no el suficient.
El cert és que tot el que sento s’esvaeix
en versos d’escuma i tramuntana, com
el poema que escolto en aquest instant
sobre l’odi que sento cap a algú i les ganes
que tenc de fotre-li la d’hòsties fins el cul
per després deixar-me fer el que ell vulgui
perquè sóc culpable d’haver-lo deixat
entrar a l’equació. Però que el fons ell no és
culpable d’haver-se convertit en un factor
a aïllar: desconec el vertader responsable.
No obstant, em sento culpable i això em continua
rossegant. Hi ha un únic culpable o som tots culpables?
No hi ha Déu que vulgui compartir la culpa.

Les parets del menjador són blanques
i el poema és tan feble que es romp amb
el contacte de les ombres. No vull escriure’l.
Sóc culpable de la seva debilitat.

—És normal aquest vent?— em pregunta un estranger
de fava erecta envernissada amb quitrà i plomes
d’oca grassa.
—Un llevant amb tanta força mai és normal— dic jo,
sense la menor culpabilitat.