dissabte, 13 d’abril del 2019

Sols els amants sobreviuen



Ah! L’amor... l’amor... tan senzill d’aconseguir.
Se’t pot creuar a les dues del vespre sortint ben gat
d’un bar de mala mort (potser el sentiment es confongui
amb la gatera; prova de gitar) o ensenyant a tocar
la flauta de Pan o el piano o baixant per la passarel·la d’un barco
després de recuperar tresors enterrats a les profunditats
de la mar. El dia està ple d’aquests instants. Poden aparèixer
amb un espetec de dits, txas i aparec al teu costat.
I, alhora, tan fugaços,  tan efímers, com aquella acumulació
de llaunes de cervesa al menjador del pis d’estudiants
amb el Xavi de coautor imitant l’art efímer de les festivitats
 del Renaixement espanyol; uns instants tan volàtils, tan eteris,
tan difícils de mantenir,  com aquella acumulació de llaunes
 de cerveses al menjador  del pis d’estudiants amb el Xavi
de coautor imitant l’art efímer  de les festivitats del Renaixement
 espanyol i que l’Alícia es va encarregar de llançar a les escombraries.
Ah! L’amor. El meu gran fracàs. Podré ser pobre la resta
dels dies, ser poc ambiciós (encara que açò no és del tot
cert: en el meu cap hi ha somnis megalòmans), tenir
una feina de merda, no publicar... Però el fracàs en l’amor
és el que em portarà als bòtils i a les agulles. Vaig cometre
tants errors, vides meves. No vos vaig rebre mai
despullat, ni vaig envernissar el vostre cos amb nata muntada
(i açò que estic enganxat a la sucre), ni vaig recrear
les vostres fantasies, ni vaig ser un poc dolent, ni vos
vaig saber estimar cada dia. Vaig cometre tants errors...
Tants erros que podria escriure un d’aquests poemes-llista
que tant m’agraden, sense fi, mil errors que he comès en
l’amor. Però de tots ells, el que més greu em sap és
no haver ballat amb vosaltres com dos vampirs
escoltant “Funnel of Love” de Wanda Jackson
assedegats dels desig de la seva pròpia sang.