diumenge, 7 d’abril del 2019

Divagant sobre la meva posició com a poeta a altes hores de la nit



Mira. Si me demanes què és la poesia
segurament t’enviaré a la merda.
L’únic que sé és que aquesta nit
he estat fumant un excés de tacat,
bevent un excés de cervesa
 i contemplant un excés  de somriures
amb els que no m’importaria despertar
 (no em mal interpretis: he emprat un verb
 que implica la no acció; si te sóc sincer,
estic gaudint la meva angelicalitat.
Quan es rompin les càlides cadenes
que m’hi empresonen, potser
serà massa tard. Bé, què hi farem).
Tal vegada, podem tirar per aquí
i dir que la poesia és un excés de tabac,
de cervesa i de somriures dels que n’estaria satisfet
amb ser sols una ombra del seu dibuix. Però
ara mateix estic cagat de por amb la possibilitat
de tenir ressaca i demà voldria, almenys,
escriure un poema perquè duc una setmana
de puta pena, ignorant els pocs poemes
que em són revelats, per l’esgotament mental,
i estic emprenyat perquè no he pogut iniciar
la segona fase de l’escriptura de la novel·la.
Així que en un gest excessiu, em tragaré
un ibuprofè (la poesia és també un excés
d’ibuprofens). I si llegeixes això, triaré
un omniscient decimonònic i em ficaré al teu
cap que dirà: “El tio aquest, què cony es pensa
que es?”, i que, com em va dir en J.J.: “te falta poesia”.
Però jo sento la poesia d’aquesta manera
i si l’excés de tabac, de cervesa, d’ibuprofens
i de somriures no me fa canviar el sentiment, seguiré igual
sentint-lo. I rallo de ressaques, de fracassos,
de dolor, de mentides, de cagar dues vegades
al dia, i es percep en aquests versos tristesa, nostàlgia,
melangia, però també hi ha humor i ironia (encara
que l’he de treballar més) i merda de ca en fila
índia. Te dic que en aquests versos hi ha molt
més del que ets capaç de veure. Hi ha alguna cosa...
alguna cosa...

M’he engolit un ibuprofè. Demà vull anar a tastar
cervesa artesanal i contemplar cents somriures
des de la meva angelicalitat.

Crec que han donat aigua.