dissabte, 27 d’abril del 2019

Entrebancant-me amb els poemes



Escric un poema a partir d’uns versos
d’un grup de música que acabo de descobrir.
Però els versos que escric s’entrebanquen,
s’ofeguen en ells mateixos, com si l’aire
que respiren estigués enverinat; i el que
escric em sembla una puta merda.
No sé què passa. Em noto mancat d’idees,
de creativitat, d’inspiració. La ment diarreica.
Les paraules cruixides en miralls trencats.
Els dits artrítics del vell titellaire Sabbath
Ja no tindré res més a dir? Si és així, sols
cal gravar a la làpida “Perquè el molt subnormal
no tenia res més a dir”. Però potser sols he
 de retornar a Rimbaud, a Baudelaire, a Buko, a O’hara,
a Koch, a Fonollosa. O potser hauria d’escriure
a la manera de Raymond Roussel, o compondre
les sextines d’Arnaut Daniel o els sonets guarros
d’Estellés. O simplement, parar. No hi ha res
dolent en parar. Ashbery escrivia un poema
per mes i és un dels millor poetes del segle
XX, encara que no hi hagi déu que entengui
els seus poemes. No estic dient que imitant
el quefer de Jonàs Berry arribés a ser un gran
poeta. No ha estat aquest mai l’objectiu. De fet,
em conformaria amb solament que se’m deixés
trepitjar el llindar de la porta. Publicar qualque
poemet en alguna revista underground o en
alguna editorial petita de poca tirada. Res més.
Res més que escriure per mes un bon poema.
Però no m’ho puc permetre. He d’escriure
constantment per arribar a encertar el forat,
però ara mateix tot el que escric me sembla
una puta merda, com el poema que escrivia
que rallava del problemes d’enamorar-se
d’un poeta; rallava de tu i crec que no l’he
escrit perquè volia ser cruel. “Podria passar-me
la vida llepant-me les ferides i encara
no cicatritzarien”, canta Tulsa. Però el que he
escrit m’ha semblat una puta merda i ho llençat
a les escombraries.