dimarts, 19 de febrer del 2019

Passejant amb Xaplin a les vuit del matí



És dur despertar cada matí
tot sol quan ho has tingut tot,
sabent que no ho has sabut conservar,
i que, possiblement, no ho sabràs
fer mai; i que, ara, aquesta totalitat
és el delit d’un altre que t’ha substituït
com si fossis un joguet vell arraconat
dins d’una capsa plena de floridura i sal.
I en aquests instants de sotsobre és fàcil
creure que la vida és una succió de cagades,
una rere l’altra, fins comprovar que
els excrements amuntegats formen una muntanya
tan alta que podria ser el quinzè vuit-mil.
Però la vida no entén dels problemes d’un,
cada dia hi ha un sol i la seva lluna, així que,
després del cafè, el cigar i la buidada de budells
reglamentària de cada matí, surt a passejar el Xaplin.
Em vesteixo la caputxa (cada vegada que ho faig
em crec Anakin Skywalker entrant al costat fosc),
acot el cap i m’abstrec de la realitat pensant
en un guió que vull escriure. I repesant les poques
escenes que tenc i imaginant-ne de noves
arribem a la Bocana sense adonar-me.
<< Hòstia, Xaps. Avui hem arribat enfora. Girem cua>>
li dic al ca. I quan em gir, alç el cap i tenc tota la
badia al meu davant. En quietud, en silenci, en pau.
El cel amb colors pastel, de formatge amb gerds.
El Sol a S’Arenal començant a viatjar cap a ponent,
encara badallant de son i desemperesint els seus braços.
 El corrent dibuixant sobre el llenç de la mar tot tipus
de quadres òptics i cinètics. Alguna zona emmirallada.
I la colàrsega i el Toro en un lleu sfumatto.
Potser, no tot sigui una merda.
<<Au, Xaps. Tornem a casa>>