dilluns, 18 de febrer del 2019

Deixa de fer el subnormal. Consells de ca



<<No fa falta una guitarra de l’hòstia.
Només la vull per fer el subnormal a casa>>
li vaig dir al Pedro. I tenc uns versos collonuts
que vaig escriure fa un parell de dies
que podrien ser el germen d’una cançó
i com que estic redó pel menú que
ens hem cruspit al Molí i no tenc ganes
de fer una puta merda (els dies feixucs dels
collons; he dormit poc), agaf la guitarra
i  triï dos acords a l’atzar, La i Re majors en
 sageta, i els faig sonar amb un simple toc
de polze continuat sobre el que hi recito
els versos amb la primera melodia que se’m passa
 pel cap. I no és més que renou, neu de televisió,
pluja sobre la mar, xerricades sobre vies de tren,
però m’absorbeix tant com un llibre o com escriure.
I estic tan abstret amb aquests tres versos,
insignificants, sense context, absurds, que no
me’n don compte que el Xaps em mira devora
la porta del menjador (ha anat a dormir al llit).
Deix de tocar (si es pot dir tocar) i m’hi fix.
Em mira com si m’arrifollés, com si em digués
<<Tio, sona de puta pena. Dedica’t a una altra cosa.
I prou de fer el subnormal que no em deixes dormir>>
 Bravo, amic meu. No puc més que aplaudir-te.
 Deix de tocar i em pos a escriure aquest poema,
que és una activitat més silenciosa.