divendres, 8 de febrer del 2019

Un dia rodó. El Senyor Ca fa coses


Decidesc passar per la llibreria Pau,
buscant alguna cosa de Miquel Bauçà
o de Sònia Moll o, si per ventura, tenen
el darrer del Roger Wolfe o del Karmelo.
Inesperadament surt de la llibreria
amb un exemplar de “El hombre con
sudores nocturnos “ de Thom Gunn.
Llavors vaig cap a la plaça d’Artruxt
per tirar unes loteries. Revis les de
la setmana anterior. Em premien
amb 8 pavos i exclam un “allà va”
que fa riure a la jove lotera; tenc
un superàvit de 2 euros i pico. Després
vaig a treure pasta al carrer del Seminari,
perquè he de pagar unes enquadernacions,
i ens topam. I ens una merda com el Pacífic
de grossa que ens mirem com desconeguts,
que siguem cossos que es repelen, de sentir jo
coses que em rosseguen  i desitjar coses
per les quals no podria pertànyer al Cel, que jo
no sigui capaç de dir-li: “Ei! Polida. Va estar
l’hòstia de bé” Però tampoc és tan dolent
perquè duc dins la bossa una bufanda circular que li
havia de retornar. Li don i ens repelem com deus
als homes. Tot seguit vaig a Plaça Espanya a fer
uns cafès amb l’Alan (hòstia! Hagués pogut també
venir l’Aitor; perdona’m, tio) i rallam un munt,
de les nostres passions, de freakisme a Netflix,
de pel·lícules, de trap... i és nostàlgicament agradable
haver-nos vist. Ens veiem prest, home de neu.
I quan torn a Fornells tenc un missatge d’un transportista.
I l’única cosa que pot ser és l’exemplar de “Lluvia
sobre el río” de Jim Dodge, que fa dos mesos que esper.
i que ja creia que no arribaria. De puta mare. I per
celebrar-ho vaig a la Palma, a fer unes canyes amb
l’Arturo, el Jota i el Richard i els tios riuen del vers
“fer-se palles és millor que follar perquè ningú
en surt decebut” (si la meva intenció amb aquest
vers era donar un toc d’humor i, al manco, algú
riu amb ell, potser no sóc tan poeta de merda
com crec). I mentre ens fem més riures ens serveixen
unes tapes de croquetes i una altra de sípia i els hi dic
que si treuen una altra tapeta ja no farà falta
dinar i ens xapam el cul. I el capvespre surt a sofrir
un `poc amb el jòguing i les cames estan bastant
bé mentre que els pulmons són àncores i la regalèssia
de garrot taca les dents. Bonu, haurem de trobar
un altre sistema per deixar de fumar. I el vespre
qued a Merca per fer més birres  amb el Cris  que
 ha tingut un mal dia (hòstia! un amic necessita
un altre amic i no solament no pos cap excusa
per agafar el cotxe i quedar-me a casa, sinó que
la idea de les birres ha sortit de mi. Què passa?
El món està a punt d’esclatar?) I més tard se’ns
afegeix el Miguel i rallant tancam el restaurant
on ens hems cruspit uns natxos, una pizza
i un crep de Nutella (collons! d’aquesta manera
és impossible baixar dels 90 quilos) i acabam a
cal Miguel fent la darrera cervesa. i quan em fic
al sobre encara hi ha temps de llegir uns poemes
de Miquel Bauçà que vaig treure de la biblioteca.
I hagués volgut emportar-me 10 llibres de la Pau
i hagués volgut que se’m premiés amb milions
a la loteria i hagués volgut que per acomiadar-nos
ens haguéssim donat una forta abraçada. Però
tot  i així, aquest dia ha estat el més proper
a una vida decent.