diumenge, 17 de febrer del 2019

La vida muda. Dies feixucs




Els dies són feixucs, com si la lluna
sempre fos plena. Em fan sentir com
 si hagués llaurat el camp amb les mans nues
i l’hagués sembrat amb llavors podrides.
Sortir al carrer tancat no ajuda gaire.
Però avui bufa un poc de llevant
i em puc llençar a la mar sense por
que el vent m’empenyerà cap a la vorera;
el llevant sempre m’ha agradat.

Bordejant el Castell, penso en algunes coses:
en que no m’he sabut fer una vida,
en que m’agrada prendre fotos d’òxid
(en prenc una ), en que el sofà és massa
petit per dormir el Xaplin i jo, i en tu,
encara que ja mai pensis en jo i m’hagis
oblidat (no et sentis malament; jo també
em voldria oblidar). Però entrant al carrer
de Les Escoles deix de pensar en tu, perquè
no és bo pensar en tu i em centr en el
cel, ple de nivolats com colossos devorant
fills. I és curiós el silenci que emana del cel
tan similar al d’aquest carrer i em dic que potser
 tot pertany a un únic silenci i si sols existeix
un silenci, sols existeix un cel. Tot és cel, com
 quan la mar i el cel  no tenen horitzó i són
 la mateixa fulla.
Collons! Per silenci ni tan sols es senten
les meves passes; sols cans bordant els
colossos.