divendres, 22 de febrer del 2019

El millor moment del dia



Despert una hora després dels cinc minuts
(Merda! Però anit em vaig dormir tard
llegint fantasia heroica). Surt del llit
i començ la rutina diària: escalf cafè
d’ahir, em cargol un cigar, engeg l’spotify
(avui m’ha donat pel postpunk de Pere Ubu)
i em fico a mirar coses de la xarxa (nota
per l’escriptor: hauria d’iniciar un hàbit
d’escriptura automàtica just despertar?).
I quan apag la burilla i amb el darrer glop
de cafè, les campanes de la panxa
anuncien l’obertura de les comportes
de la deixalleria; me’n vaig a cagar
emportant-me el telèfon per xafardejar
l’instagram, oblidant així l’exemplar de “Lluvia
sobre el río” de Jim Dodge (nota pel lector
de poesia: deixa el puto telèfon, cony!).
En acabar, em torc el culet, em rent les mans
 i  deix sorgir, des del dits del peu fins travessar
el cervell, quasi orgàstica, una profunda
alenada de satisfacció. Tot el que vindrà
a partir d’ara no és més que literatura.