dimecres, 20 de febrer del 2019

La nit adormida



la nit dorm en aquestes passejades
nocturnes d’hivern amb el Xaps.
Les finestres tancades, les cases quietes,
els braços caiguts de les palmeres sense
vent que els faci ballar. Si no fos per
la llum de les faroles crepitant sobre
la mar fosca, el Xaps i jo seríem
les dues úniques coses en moviment
i les nostres passes els únics sons
que desprenen els records de les parets.
I aquest vespre, ni tan sols el miol d’algun
moix sota la pluja de la lluna plena.
Caminant en aquest silenci i sent els dos
únics éssers vius en aquest erm
es fa difícil sentir-se viu, però estranyament
em dic que he sobreviscut i, malgrat
el quitrà dels pulmons, encara respir.
El nas em crema i per escalfar el cos
m’he d’enfonsar dins la parca com una
tortuga (m’hauria d’haver comprat un abric
que escalfés més)
—Siguem aquesta nit, Xaps. Anem a dormir—
li dic al ca.