diumenge, 19 de maig del 2019

Naturalesa



Tota novel·la, o quasi tota, és bàsicament un línia recta
d’A a B, en que el protagonista va fluctuant com
un ésser elèctric, escales amunt, escales avall, va, som-hi,
genolls tocant els pits, fent glutis. Avançada la història,
 hi ha un punt en que l’escala davalla fins a un abisme
 en el que el protagonista, amb el cul ja quasi com una pedra,
 és turmentat per monstres vinguts d’altres planetes:
                                                           el paroxisme de la crisi.
En pensava que el punt àlgid de la meva crisi,
que potser segueixes o no, era l’estendard de l’amor
esfilagarsat. O potser va ser el desencadenant que va iniciar
la història? Perquè anit, una nit freda de maig que semblava
de març, tenia olor a gris,  em vaig creure el Miles, de “Entre copes”,
descobrint que la vida del seu amor passat segueix, la qual cosa el
 duu a aquest soterrani primigeni i obscur, el búnquer
 en que Hitler es va suïcidar, la sala de tortures de la Santa Inquisició.
La desena crisi o potser és la primera o la darrera o potser
estic en crisi permanent. Si no hagués estat perquè tenia
mal de cap (crec que va ser pels llibrets de carn) hagués sortit
de festa amb el Cris i hagués agafat una merda com un piano
 de coa en que el músic, ebri, fusionaria percussió africana, John Cage
 i Mozart, i al dia següent tindria una ressaca de tres parells de collons.

Joder! No vaig dir que tot això s’havia acabat? Que escriuria coses com
que és molt polit passejar de ben matí amb el Xaps pel costat
de la mar amb el sol de maig escalfant els cors o que el teu somriure
era la resposta a totes les fórmules matemàtiques o que
els Do make say think són l’hòstia i m’ajuden a escriure aquest poema?

Potser no podré ser mai com la poesia del meus 4 genets de l’apocalipsi
(bé, tres, el John està en punts suspensius). Potser m’apropo més
a la melangia del James i a les seves anades d’olla com aquell brot
psicòtic a ca uns amics, en que es va posar a rentar bitllets per
penjar-los després com roba estesa. Potser el meu camí és el de cantar
la soledat i les dificultats de la vida i no m’hi puc apartar. Però
seria polit transitar la llum de l’or en la penombra. Tot i així,
has rigut quan he escrit que el protagonista, en arribar al punt
màxim de crisi, tenia el cul quasi com una pedra?
Ahir vaig comprar xiclets Nicorette;
encara em queda mig paquet de Flandria.