diumenge, 5 de maig del 2019

Dies dolents



Patesc de dies dolents.
Imatges difícils.
La navalla d’Occam. Fes-ho simple, estúpid.
La pistola de Chéjov. En algun moment
ha de ser disparada en la narració.
El bourbon Jim Beam, les herbes Limsa i el Xoriguer
observant-me mentre cago.
Aquell fil, amor, aquell fil, de Lorca.

El Max em va dir d’anar a fer uns beures
a Ses Salines. Hi havia festa allí.
Però li vaig respondre que m’havia
de prendre el xarop de la tos
i esperar que les ombres acabessin
la seva dansa al voltant del foc. I tothom
sap que les ombres es poden passar
dies ballant. Em vaig quedar al sofà adormit.

Estic en la crisi àlgida del clímax de la història?
Si és així, s’apropa la resolució. Però he tornat
a dir que no. La tramuntana xiscla aquest dematí.
El silenci em sembla vermell. El Xaplin està vell.
Fa més d’una setmana que no m’injecto sucre;
potser no és més que el síndrome d’abstinència.