divendres, 3 de maig del 2019

El refredat de Gene Kelly



no trobes que els sentiments són com la medicació
que recepten als esquizofrènics? Vull dir que ahir
vaig encarregar a l’òptica uns ulls nous, blaus
com els de mon pare, i quan vaig sortir al carrer
em creia Gene Kelly cantant sota la pluja, tot i que
feia un sol que presagiava l’estiu. Però avui, plou
i no tenc ganes de cantar ni ballar i tot em sembla gris,
com el cel, i les coses passen a una altra velocitat,
una velocitat imperceptible que equival a la quietud.
i quan he arribat a casa m’ha sobrevingut una buidor
que ressonava a solitud en la profunditat d’un pou que
he volgut omplir amb llàgrimes i alcohol. Potser és
que porto dies sense sortir del poble, assegut davant
de l’ordinador, creient-me el nou heroi de la literatura.
però en aquest present, en aquest moment, en aquest
ara, no he escrit més que paraules mortes que no
serveixen ni per donar de menjar als cucs. O potser
 és que anit vaig dormir com el cul. Vaig despertar
a les cinc i no per un somni humit  (no tenia el pardal
empinat). Tal vegada, per l’atac suïcida d’un moscard
o per la inquietud de voler ser algú que no sóc.
O potser, simplement, és un dia gris. Vull dir que
em sento el Colin a “L’escuma dels dies” de Vian, saps?
i que la novel·la no és tan exageradament brusca
 com em creia  quan la vaig llegir. Potser tens raó
 i tot el que he rallat fins ara està equivocat i m’estic referint
 a una altra cosa. No ho sé. Potser a la naturalesa
de cadascun i a la impossibilitat del canvi. I alguna cosa
m’està dient, el dia gris, la gota que repica a sobre
d’un paquet de plàstic de pernil que el Xaplin ha amagat
 a la terrassa o el silenci que sagna del sostre del menjador,
 que deixi de somiar i accepti l’ésser que sóc. Sí. Ho sé.
No hauria d’haver deixat la medicació. No suporto el dolor.
Però no es pot estar gat cada dia. Ja saps que les meves
ressaques són terribles.