dissabte, 8 de juny del 2019

Un rostre inesperat



Les passes de Xaplin repiquen
amunt i avall com un exercici musical
sobre les destenyides rajoles de color
 beix de casa. És dissabte i voldria dormir
un mica més, la qual cosa és una tonteria
grossa perquè per jo tots els dies laboralment
xerrant són el mateix. Desperto. I quan obro
els ulls a la blancor de les parets del dormitori
(eh! pintades d’enguany), un rostre inesperat
omplint tota l’amplada de la pantalla del
cinema dels meus somnis nocturns, com
un cap gegant olmeca o com el cos femení
en l’obra més recent de Maties Quetgles
(de fet, tenc una erecció però  no me
n’ocuparé perquè imita ja la torre de Pisa).
El rostre  d’aquell qui es va asseure
a la dreta del déu totpoderós a qui jo rendia
homenatge, sumint-me així en la més absoluta
de les míseres perdicions. Tragèdia. Hades
si jo fos Orfeu. Albert si jo fos el jove Werther
Original.Tom Buchanan si jo fos Gatsby. Otel·lo
si jo fos Rodrigo. Uh! Uh! Estic molt emprenyat.
 Estic tan emprenyat que jugaria a dards tenint
 de diana la ment o em plegaria en ve baixa i em
pixaria damunt o pintaria el seu rostre molt malament
uns mostatxos en espiral, una barba malgirbada, el nas
vermell. Pintura gestual a sobre del seu rostre.  Que dolent que
sóc.
—Ja ja ja— riu el poeta amb els braços fent nanses.

Sí. Hauria de sentir tot això i tot l’odi del costat
fosc de la força (o era el costat salvatge de la vida?
tu-tutu-tutututut). Però, no. No. Estranyament
no estic emprenyat ni sento cap tipus d’odi.
Indiferència? Maduresa? Passotisme?
No ho sé. Sols sé  que no m’he emprenyat
ni he sentit cap tipus d’odi. I això és tot el que
he de dir sobre aquest tema.