dimecres, 19 de juny del 2019

Detalls que te fan continuar



Duc uns dies dolents.
Li dic a na Rosa, la carnissera,
que és per la feina i que per
Sant Joan penso agafar un mac
tan gros que sortiré als diaris

—D’aquests en els que perds les sabates?— em pregunta
—Sí. Però no les perdré. Només en tenc dos parells.

Al recital del dissabte
em vaig disculpar per arribar tard dient
que als problemes habituals se’ls havia afegit
més problemes habituals:
el Xaplin ha començat a jugar a escacs
(espero que sàpiga jugar més que jo).
l’ànsia de tabac em corroeix fins a creure’m
Hamlet: fumar o no fumar; aquesta és la qüestió.
no tenc gaires ganes d’escriure: crec haver
perdut alguna cosa en els versos(o potser no
he guanyat mai res; si és així no cal preocupar-se’n);
i m’he dit amb una destral de cuina a la boca
 que posposaré la revisió de la novel·la
fins després de l’estiu.
No tenc, tampoc, gaires ganes de fer moltes coses
sols d’estirar-me al sofà i engegar el Filmin (ahir
em vaig tragar una puta paranoia russa
de ciència ficció medieval de tres hores en la que sols
vaig ser capaç d’arribar a la meitat del film).
No llegeixo.
L’enyoro i també a la idea de Plató.
Tenc insomni i no hi ha tabac.

He sortit a córrer aquest matí.
En total, crec haver marxat 10 minuts
(hipèrbole); les cames estan cansades
de sostenir-me. I tot el passeig marítim
l’he fet caminant. He reduït el pas quasi
al silenci; no volia arribar enlloc. Però llavors
ha començat a sonar Sound and Vision
de Bowie i m’ha semblat que estar viu a
Fornells, amb el sol de final de juny
patinant sobre la superfície  emmirallada de mar
fins frenar en sec i esquitxar-me el rostre,
és la cosa més exquisida del món.

Escrivint aquest poema escolto a Bowie:
Sound and Vision, de Low, de 1977,
és la única cançó del disc que val la pena
escoltar.