diumenge, 2 de juny del 2019

Poema de “I si...” Tabac



I si tot aquest esgotament, tota aquesta desídia, tot aquest
sentiment de derrota, totes les lamentacions (que vam quedar
que ja no tornaria a escriure. O al final vam dir una altra cosa?),
tot aquest esfondrament de l’esperit humà, hagués estat
provocat per una única i fatídica fotuda causa?

Me’n recordo del dia en que vaig baixar l’esgraó de la
xocolata iraniana a la fulla de tabac i de perquè ho vaig fer.
Sols diré que era el meu aniversari; el motiu te’l pots
imaginar, és massa típic per escriure’l i nosaltres som
enèmics dels tòpics. Ah! Que polits eren aquells dies
de joventut, qui els pogués recuperar. I així com recordo
aquell primer dia, també conec la història anterior per la qual
cosa puc afirmar que dubto que injectar-me quitrà hagi estat
la única causa del meu fracàs com a ésser humà.

Però han passat quasi dues setmanes des del darrer
cigar (si exceptuem el vespre de les burilles vegetatives)
i malgrat masturbar-me pensant en cargolar cigars,
veient el cigar just fregar uns llavis, qualsevols llavis,
els d’ella, els d’ell, els dels Rolling Stones, o sentint
el crepitar del cigar en ser encès, he de dir que em sento
en un musical, no en un de Von Trier sinó en un d’aquests
en que cantes i balles sota la pluja. I avui sembla  que l’estiu
per fi ha cridat “No passaràs!” i jo ballo sols quan vaig més
gat que l’escena de Dumbo pintada per Dalí i no he pensat
anar a comprar més gildes; no vaig llençar les burilles
del cendrer del cotxe.