diumenge, 16 de juny del 2019

Encara que no ho sembli



És polit veure-la contenta.
Que estigui en aquest estat
pressuposa que anteriorment
no hi estava. És a dir, jo era
era la causa de la seva infelicitat.
És dur, terriblement cruel, estimar
a algú i ser incapaç de fer-lo
feliç (per tant, l’amor és secundari).
No. Això no és gaire polit. La cosa
és que està contenta. I jo? Bonu, me
costa horrors no fumar (ahir vespre em
vaig a posar a esnifar fum al costat
de fumadors la qual cosa em va portar
a fer un cigar). Me costa també bastant
perdre pes (hauria de menjar més verdura
i no tants carbohidrats). Estic pensant
es escoltar òpera (potser primer em fiqui
amb Wagner perquè m’entraran ganes
d’envair Polònia i he de fer exercici),
en llegir els poetes  romàntics anglesos
i retornar als còmics de superherois.
Vull dir-li al jefe que aquest és el darrer
estiu que faré feina amb ells. Hauria de fer
ioga per això de follar com l’Sting
 No tenc gaires ganes d’escriure (ho associo
amb el tabac); de totes maneres, a qui
l’importa el que jo faci, a qui l’importa
el que jo vulgui. Tenc escenes bucòliques
al meu interior i verdet als òrgans que
empraré pel Betlem de Nadal...Ja veus.
No fa falta que et preocupis per jo. Campejo.
Al cap i la fi, l’amor és secundari i va ser
inventat pels poetes. La putada és que jo,
encara que no ho sembli, també sóc poeta.