diumenge, 6 d’octubre del 2019

Aquests dies d'octubre



nostres tornen a ser els carrers.
I si tornen a ser nostres és que
els vam perdre o els vam regalar
oblidant que una vegada vam resistir
a l’invasor romà a base de macs.
O potser aquests carrers mai van
ser nostres. El que vull dir és que
aquestes nits, passejant amb el Xaps,
escoltant música de cotxeria i ballant-
la com una orquestra operística que es
desfà, sent que els carrers ens pertanyen.
Però, bé, també sent que sóc el darrer
home a la Terra (imagina’t si açò fos una ciutat)
o que sóc l’únic supervivent de la meva raça
i visc entre sers de pedra que es desperten cada
cent anys (veuré el despertar?)
o que represent una obra de teatre
d’un sol actor sense cap espectador més
que la foscor de les cases blanques.
Merda, la puta solitud. Però no t’apiadis
d’aquest miserable poeta desconegut
(sobretot perquè sóc desconegut). No
tenc temps per sentir-me sol(encara que,
de vegades, enyor la seva màgica manera
de ballar). No tenc temps: per fi, he tingut una idea
per un llibre de poemes, em referesc a un llibre
coherent en tots els sentits: tacte, gust, olfacte,
oïda i la meva visió, que pugui presentar a qualque
premi literari i a qualque editorial amb  certes garanties
de rebuig. M’he de ficar a mort amb la revisió
de la novel·la   (2 de gener comença l’ofensiva).
He de veure si avanç amb el guió (hauria de llegir
“L’Apocalipsi”). Hi ha açò de ser un HOME del
Renaixement sense talent (però crec que aniré
a encomanar una pizza). I també tots els llibres que
tenc per llegir, tots els discos que tenc per escoltar
i totes les pel·lícules que tenc per mirar, com la d’avui
vespre, l’òpera prima de Tom DiCillo, Johnny Suede,
protagonitzada per Brad Pitt. Quin puto cabró, el tio.
Quin oi que fa. Veure’l mig en pel em provoca arcades,
però potser és pel banquet de sucre que m’he embalat:
iogurt de tiramisú, filipinos blancs, panteres roses...
que em fa explotar el pàncrees o el fetge o un ronyó,
qualque cosa que es transforma en un fotut mal de cap
dels collons. Poc a poc, tanc els ulls. I sent que no és
important que et pertanyin les coses. Ni els carrers, ni aquesta
casa, ni totes les fantasies de gent que es flipa, ni
aquests versos, ni aquest cos gras. Res em pertany.
Excepte la soledat i l’ibuprofè que em prenc.