dilluns, 22 de juliol del 2019

Coses d'instagram: la foto d'Allen Ginsberg



Ginsberg està en ballador devora la Fernanda
Pivano, la seva traductora italiana (desconec on està
presa la foto, potser a la cala dels turcs o a Coney
Island o a Pregonda (molaria que el poeta hagués
visitat Menorca) ) En mirar la fotografia em dic
que m’assembl al guru dels beats, potser per la barba.
—Retalla’t la barba, fes el favor— m’ha dit son pare
de l’Arturo aquest matí d’aquella època.
Record que vaig dir que mai més em tallaria els pèls del cap.
Potser també per la panxa, encara que diria que jo estic
més gras i mentre la seva és de poeta consagrat,
 la meva és d’ex-fumador i d’addicte a la sucre
(mentre escric aquest poema menj regalènsies blanques
amb l’interior vermell: és açò una endevinalla?).
Però no vulguis semblar-te a l’aparença d’algú; és massa
cavernosament senzill, com dibuixar el contorn d’una mà
a sobre d’una fulla en blanc. Una vegada vaig dir que voldria
ser beat (nota per al poeta: continuar amb el projecte “Avui”).
El jazz, el desig de vida, la velocitat... Seria polit semblar-se
a la poesia de Ginsberg, si més no a la potència, l’exuberància,
el misticisme al·lucinogen de l’Udol. No sé. Podria escriure
“He vist els millors anys lliures d’aquest país destruïts
per la corrupció de l’home” alguna cosa així i continuar el poema.
Però m’estim més escriure que fa dos mesos que no fum
un puto cigar i que tot i així vaig amb regularitat a cagar.
De totes maneres, no crec que sigui mai un poeta consagrat.
 El Harry Potter ha guanyat un premi literari; estic content per ell.  
M’agradaria guanyar-ne qualcun, més que res pels duros
(perquè no tenc ni per paper de vàter). Però què hi farem.
Tot i ser una mica iconoclasta, al manco la mar és a qui
 devora i puc fotografiar-m’hi tantes vegades com em deixi
la tramuntana.