diumenge, 2 d’agost del 2015

La importància de tenir un poeta al teu costat

Quan estudiava al institut
La darrera hora de classe
Era fatídica; me la passava
Tota sencera atenent al rellotge.
En una d’aquestes classes finals,
Català, el professor, poeta de
Poetes, se n’adonà de la meva
Falta d’atenció a les seves ensenyances:

-Quant falta?- em preguntà
-Què?- vaig respondre jo, tímidament socràtic.
-Que quant falta per acabar la classe. Deixa
De mirar el rellotge i atén

Aquest diumenge de capvespre,
De caixer de supermercat,
Em recorda a aquelles hores
Eternes al institut, en que sols
Volia ser el primer en sortir per
La porta, ser el primer en baixar
Corrents les escales, ser el primer
En ser besat pel sol de la llibertat,
I ser el primer en pujar al bus que
Ens portava a casa. A casa.
La gran diferència respecte
A aquells dies passats és que ara
No hi ha cap poeta que em pregunti
Quant falta per acabar la classe