dijous, 13 d’agost del 2015

Estaria bé tenir un poeta al meu bàndol


Està d’esquena, escollint llet;
Passo pel seu costat com un tros
D’estel fugaç desprès, sense dir
Res. M’excuso dient-me que estic
Fins el cul de feina, vaig a tota hòstia
I no tenc temps ni per tirar-me un
Pet. Ah! les excuses complaents.
De veritat no tenc temps ni per
Parar-me i saludar? Por a que estigui
Emprenyat perquè, crec, que ell va
insistir en que se’m convidés al recital,
(no se’m volia convidar?)
oferiment que vaig rebutjar,
del que es tradueix a por a afrontar
les decisions absurdes i estúpides que
prenc, o sols es redueix a por al contacte
humà. No sé. De vegades voldria ser més
valent i estar més obert al contacte humà,
ser una persona normal. A més, ell és poeta
i va deixar entreveure que li agraden aquests
versos, menyspreats i rebutjats, i potser, em
podria donar una mà d’ajuda. Estaria bé tenir
un poeta al meu bàndol. Sí, hauria de ser més
valent i estar més obert al contacte humà, però

sols de vegades.