divendres, 31 de juliol del 2015

Totes les explicacions estan en aquest poema

A nit
Vaig voler escriure un poema
Sobre les raons d’haver rebutjat
La invitació a participar en el recital
Poètic de l’illa (una antologia de 10
Anys). M’estava davant la fulla en
Blanc, quan el poema virà cap a
Com em sentia en tant ¿poeta?
No sóc comercial, no sóc independent,
No sóc underground, no sóc poeta,
No existeixo, deia. A penes cinc versos
Que em van saber a gelat de nadó,
Insuficients i ridículs, així que els vaig
Esborrar per sempre. Sense res per escriure,
Vaig donar un cop d’ull a les xarxes socials,
I allí, la felicitat aliena m’etzibà una hòstia
Directa a les narius. Per què collons ella
Era feliç i jo m’estava podrint en la més
Llastimosa de les infelicitats? Aleshores,
Emprenyat, vaig voler escriure un poema
De venjança, sàdic i cruel, en la línia del Bravo
De Luis Demetrio, que versiona Nacho Vegas
A El tiempo de la cerezas, però realment no
Estava tan emprenyat com per escriure un
Poema d’aquestes característiques. De fet,
 m’alegrava per la seva felicitat. Estava decebut
de mi  mateix i, segurament, m’hagués sortit
un poema de disculpa amb coses com: oh!
perdona’m per no saber fer-te feliç, t’estimava
tant que ho creia suficient, vam tenir bons
moments, malgrat la meva faveta petiteta...
i d’altres putes xorrades de quisso mal ferit.
Em vaig fumar el darrer cigar, mentre escoltava
El Marquee Moon de Television, i després
Me’n vaig anar a llegir unes pàgines del Giles,
El niño-cabra de John Barth, per  acabar
Enfonsant-me en la son,
Plàcida
I

 Càlida.