dilluns, 8 de juny del 2015

La benevolència de l’amor

-90 cèntims l’aigua freda- informo;
El tio paga amb 1 euro.
-Queda’t el canvi.- em contesta amb
To imbècil i menyspreador i, no sé perquè,
Penso en la seva parella.  Sabrà ella que el
Seu estimat és un subnormal declarat?
És clar que ho sap. Follar és la millor manera
Per conèixer a una persona. Així, idò, per què
Està amb ell? Per què se l’estima? Tenc tres
Possibles explicacions:
1.- que la té com la d’un cavall
2.- que folla com un déu transmutat en toro
3.- que té molta pasta
Però és inimaginable que un d’aquest tres pilars
Sostingui una relació sentimental. No, no pot ser.
En una ocasió, jo vaig ser estimat. Jo, el pitjor home
De la Terra. Jo, que he estat construït de palla que
La tramuntana ensorra amb un simple esternut. Jo,
Que res sé de pilars ni contraforts i m’enderroco sovint.
 En una ocasió, jo vaig ser estimat i sempre m’he demanat
 per què vaig ser estimat. Misericòrdia. Compassió. Solitud.
Sacrifici. La perpetuació de l’espècie. La benevolència
De l’amor. De totes maneres, el disculpo; 90 cèntims
Per una aigua de litre i mig freda és un robatori. Però

Què vols que et digui; l’electricitat no es paga sola.