dissabte, 6 de juny del 2015

Cervesa i vi.

He començat a escriure alguna cosa
Que en la meva ment és anomenada
Novel·la; la meva ment és generosa i
Benvolent. En el procés d’escriptura,
He començat també a obrir cerveses
I a descotxar bòtils de vi. L’escriptura és
Lenta com un dia de sol assassí, com el
Caminar d’un cargol; és sagnantment
Dolorosa; bec per mitigar aquest dolor.
Ho faig? Tenc la cervesa o el got de vi
Arraconat a l’esquerra de la pantalla de
L’ordinador, mentre estic embussat en una
Frase, buscant com segueix, buscant les
Paraules que arriben desballestades com
Gotes xineses. La cervesa em mira burlescament
Rient-se de la meva inutilitat com a escriptor
I l’agafo per beure’m la seva burla mentre
Espero a que les coses millorin. Em pregunto
Quantes cerveses i quants bòtils de vi hauré
De destapar abans que les coses millorin. Però
Les coses no milloren. Segurament abandonaré
L’escriptura d’aquesta novel·la com totes aquelles
Que la precediren i tan sols en quedarà d’ella
segles de bòtils buits de cervesa i vi en
bosses de plàstic de supermercat. Estic escoltant
el Mils crianças de Hurtmold. Les ombres de casa
segueixen al seu lloc. No hi ha ningú a les meves
espatlles. Ella se’n va anar. Obriré una altra cervesa
a la seva salut i esperaré a que les coses millorin.