diumenge, 13 de gener del 2019

Mestre d'una lliçó


Mon pare...
Mon pare...
Em veus, mon pare? Em veus
Aquí, altre cop enfonsadament fracassat?
 Culpo a la mare per morir-se, a Déu
Per ser Déu, i a Bimbo per crear
Les Panteres Roses. Però sobretot,
Et culpo a tu, mon pare. A tu que vas
Ser un marit horriblement inexistent.
Et vaig veure  no ser un marit
I jo he estat (i serè? Em fa por) una parella
espantosa. Tenies tantes coses per ensenyar,
mon pare, tantes coses. A pescar taurons
assassins, a caçar xibeques, a construir
laberints per braus, a elevar torres que
toquen el cel... i, no obstant, vas decidir
ser invisible. M’irritaves tant, mon pare.
Però fa un parell de dies vaig escriure
En un grup de whatsapp, en relació al programa
De Sant Antoni de Gener (en realitat, en
Relació a qualsevol programa de festes)
Que solies dir-nos, emocionats nosaltres per
Saber quines sorpreses depararia el programa:
 repique de campanes, disparo de morteretes
 y dale de betún. I ens rompíem el cul de riure
perquè tenies raó; al programa, no hi havia cap
fotuda sorpresa. I, llavors, penso que no tenies
per què ensenyar-me totes aquestes coses
que m’hagués agradat aprendre i veure de tu.
Que vas ser el meu pare per aprendre una única lliçó,
Que vaig ser el teu fill per aprendre a riure.
Perdona’m, mon pare. Perdona’m per oblidar
La lliçó. Perdona’m per oblidar que davant el dolor,
La tristesa, el fracàs, sols ens cal, per molt difícil
que sigui, llençar-nos a riure.