divendres, 25 de setembre del 2015

No existeixen les casualitats

Tenc moltes coses a fer, però estic estirat
Al sofà, matant les hores abans d’entrar a
La feina. Estic passant canals com un cowboy
Disparant a tota una banda de foragits i em
Paro a Boing, a “El asombroso mundo de
Gumball”. M’encanta aquesta sèrie animada.
Absurda, esbojarrada, fascinant. Em fa rompre
El cul de riure. En l’episodi, la mare de Gumball
Acusa al seu fill de procrastinador. La paraula
És curiosa. Me la guardo; l’episodi és una classe
D’abdominals.

A la feina, he decidit alternar prosa i vers; començo
Així a llegir Trenta-tres nits amb Baudelaire, d’Antoine
Compagnon, Blackie Books. Per a la meva sorpresa, el
Llibre té un capítol titulat “la procrastinació”. Hòstia puta!
No pot ser una coincidència. I en acabar de llegir el capítol,
Em veig en Baudelaire i em veig en Gumball; sóc un
Procrastinador. Però què és el que aplaço jo? L’enfrontament
Final amb el meu cap: “Ho sento. No tornaré mai més”.
El meu viatge per les obscures profunditat del poema.
El projecte fotogràfic que és visualitzat a la pantalla del
Futur improbable com la meva ascensió a l’Olimp de l’èxit.
L’escriptura d’una novel·la. El meu fracàs com a poeta.
La caiguda a l’abisme de l’home.
L’amor
Viure
La meva mort