dissabte, 12 de setembre del 2015

Mai faig la pregunta correcta

M’he pres dos cafès aquest matí
I el cigar que em fumo ha encès
L’estómac i els budells s’han posat
En marxa. De puta mare. Començaré
A llegir l’obra completa de Pizarnik;
Agafo el llibre, m’abaixo pantalons
I calçotets, m’assec a la tassa del vàter
I llegesc mentre el meu anus motllura les
Meves entranyes serigrafiadament.
No querer blancos rodando
En planta movible
Hòstia puta! Maleïda Pizarnik maleïda.
Per què algú et va haver de maleir?
Però, no. És hora d’emprar el cervell,
 d’esprémer-lo, és hora  ja de llegir poesia.
I quan estic apunt de començar amb el
segon poema, me n’adono que tenc a
Xaplin als meus peus, amb el cap entre
Les meves cames, esperant algun gest
De son amo. Deixo el llibre a sobre de la
Pica de mans i acaricio una estona al
Meu fidel escuder. Llavors, saciat de les
Meves mans, s’allunya una mica, no gaire,
S’asseu tocant la banyera, i m’observa
Fixament, i aleshores, les nostres mirades
Es connecten i sento que els seus ulls són
Alguna cosa més que simples ulls de ca
 I no puc fer més que preguntar-li:
Tu, amic amat, tu, que dels dos ets el poeta,
El vident, revela’m el que és desconegut,
Les noves notícies que escriu l’horitzó.
Què em depara el futur?
Però, òbviament, Xaplin no em contesta.
Ja ja ja. Que burro que sóc. Bah! Deixem-ho
Estar. Em netejo el forat, m’aixeco calçotets
I pantalons, i, quan estic per desinfectar les
Mans, veig al quisso sortir per la porta. Un
Moment. No serà aquesta la seva resposta?
I com la interpreto? Se m’apareix que el futur
Se n’anirà. Hòstia puta! Serà cabró de verga!
Però no és pas culpa seva. Jo no em volia referir
A això. La meva pregunta anava més encaminada
A què passarà amb els meus versos: mai faig
La pregunta correcta; crec que se m’oblida
Alguna cosa.