dilluns, 21 de setembre del 2015

Ca o dimoni

Me’l trobo a mig camí, passejant al bulldog
De la seva família, Lulú, i se m’afegeix a la
Caminada i ens posam a rallar; som dues ànimes
Que han de mester rallar. M’explica els seus
Plans de futur, que se’n vol anar d’aquí, que
Aquí es troba molt tot sol, que se’n vol anar
A Barcelona
-Sí, fas molt bé, surt d’aquí, viu- l’esperono jo
Amb un cert aire de nostàlgia i enveja; jo he
Decidit quedar-me aquí, he escollit no viure
Per l’absurda idea de convertir-me definitivament
En escriptor i artista . Quina puta contradicció.

Arribam a un parc infantil estratègicament mal
Construït per la seva ubicació fora del poble,
Convertit en un aeroport fantasma com els  que
poblen la geografia del país, on Xaplin demana córrer
darrera d’una pedra, oblidant la presència femenina,
segurament cagat de por per la figura imponent i rude
de la cussa. Ah! mesquinet. Com jo amb el meu pare,
ha heretat el pitjor de son amo. De totes maneres,
la pobra Lulú sols pensa en arrelar-se
-Hòstia. No es vol moure.
-No, no. Vinga, va. Ves a córrer.

Però la pobra cussa sols ens avança unes passes
Per posar-se a dins de d’una de les piscines d’arena,
Sòlida com a ciment, i se queda contemplant-nos,
Mentre Xaplin correteja infantil darrera d’una pedra.
La llum de baix consum de les faroles transforma
Les conques dels ulls de la cussa en perles lluminoses
I espectrals assemblant-la a un ca de Fu, però jo hi veig
A Cèrber guardant les portes del infern i no tenc gens
De ganes de travessar-les; ja hi ha prou infern en
Aquesta vida
-Va, Xaplin, Anem a casa
I deixo al company intentant insuflar vida a una
roca