dimecres, 23 de setembre del 2015

Llibres

En un afany per saber què falta en els
Meus versos,  deler d’entendre els versos,
De comprendre a aquells que em precediren,
Per a construir-me més fort i més segur,
He començat a llegir sobre els meus deus.
M’acabo de polir Linaje de malditos, escrit
Per Mario Campaña, i ara, en aquesta freda
Tarda de finals de setembre, assegut a la cadira
De la caixa del supermercat, he entrat en el retrat
Que fa Juan Corredor de Bukowski. Hi entro amb
Tots els meus sentits, amb tota la meva poca
Intel·ligència, amb totes les meves pors i inseguretats.
Hi entro i m’hi quedo i no alço el cap per a ningú,
Ni tan sols per dir bones tardes al burgès jubilat
Que beu macallan de 12 anys ni a la seva fina muller
A qui no veuria malament en fotre-li un clau, ni
Per dos mafiosos russos qui es passegen amb
Un feix de billets de cent, ni a les seves dones,
Les cames de les quals m’arriben als pits, ni per
La parella de lesbianes italianes qui discuteixen
Per si han de comprar un paquets de crackers,
Ni per la vella matriarca toca-collons a qui faig
rebentar el cap amb la meva pistola de dits,
ni per l’amo saciat qui entra aixecat per l’aroma
juvenil d’un nombrós grup de noies basques,
ni per la filla de la de la botiga de roba...
un moment. Per ella, aixecaria per on passés,
sols amb les mans, catedrals gòtiques