dimecres, 7 d’octubre del 2015

El moix negre

Estic llegint la Història del cinema de
Román Gubern i la seva lectura m’inunda
De fantasies cinematogràfiques. Per què
No puc deixar de volar? Per què no puc
Tenir els peus a terra? Estic fumant un
Cigar a fora del súper, de cara al seu interior,
 reproduint metres i metres de pel·lícula en
la meva pantalla infinita, quan, de sobte,
noto un lleuger i envellutat formigueig
darrere del genoll dret; hi descobreixo
un moix negre qui passa distret:
hòstia puta!
el formigueig es converteix en una descàrrega
elèctrica que transita per la meva espina dorsal
i xoca en el cervell. Crits, confusió, sang en el rostre
 impresa en les mans, terror:
LA MORT... LA MORT ENS RODEJA... LA MORT
No hi ha com un moix negre per fer-te picar
De peus a terra. Les portes de la presó
M’abracen.