divendres, 14 de desembre del 2018

Fent la vida menys dolorosa o simplement fent el tonto


És un dia gris i fred i de fotuda tramuntana
Travessant Stalingrad el 1942.
—Feia molt que teníem una tramuntana
D’aquestes— diu el Joan.
— Les havia oblidades— responc jo,
Passejant amb pijama pel carrer.
Sí. És un dia per tancar-se en clau a casa,
Mirant la televisió, amb el foc de l’estufa
Crepitant alegre i festiu.
Així que em poso a escriure unes línies
De la novel·la i llavors reviso antics poemes
Perduts en projectes oblidats. I collons,
Amb aquests poemes.  Tan durs, tan crus,
Tan cruels,  tanta mala llet, tanta ira. Ja no
sóc tan dur, ni tan cru, ni tan cruel, ni tenc tanta
mala llet ni tanta ira. Potser m’estic tornant més
savi o simplement és el cansament de la vida.
Sigui el que sigui, la revisió d’aquests projectes
Abandonats i arraconats i empolsinats
Em retorna algun tipus de fe i estic tan
Animat que engego el Here are The Sonics
I el ritme endimoniat i salvatge del rock
Em posseeix i fa que m’aixequi de la cadira
I que em posi a improvisar passos d’algun ball
Prohibit per incitar a l’obscenitat l’octubre de
1957, davant la mirada incrèdula i atònita de Xaplin,
Sota un turó de mantes, expressió que diu: “Tio, estàs
Loco” i que fa que em rompi el cul de riure.
Un segons. Uns escassos segons com un xut
D’heroïna. Uns insuficients segons que, encara
Que no han estat més que fer el tonto, he
Sentit que la vida era menys dolorosa.