dijous, 26 de febrer del 2015

Una conversa literària

En asseguérem a la terrassa d’un qualsevol bar
De mala mort, a la voravia, ignorant els vianants
Passar. Feia molt que no veia a aquest amic
I havíem quedat a mitja tarda, el que suposava
Beure fins a hora de sopar.

-I, què has estat fent a la ciutat?-
-He anat de llibreries.-

Estava buscant desesperadament algun
Fonollosa catalogat, però no vaig tenir sort,
Així que, frustrat i per aniquilar la dissort,
Em vaig emportar La espada de los cincuenta años
De Danielewki, i el June 30 th, June 30 th... de
Brautigan. Encuriosit, l’amic em demanà la petita bossa taronja
De paper de La Central i donà un cop d’ull als llibres.
Agafà el poemari de Brautigan i llegí un dels seus poemes.

-Quant t’ha costat aquest.-
-Uns 12.-
-Doncs, t’han estafat.-
-Però què collons dius! Brautigan és déu.-
-Vinga, va. No em facis riure. Has de deixar de llegir aquestes porqueries i començar a llegir poesia de veritat. Has llegit a Tagore? No? Doncs, busca’l en el mòbil.-

Ho vaig fer. Rabindranath Tagore.
Lentament, la meva ridícula connexió mòbil a la xarxa 
Obrí un poema i el vaig llegir mentre la cambrera ens
Servia la nostra tercera cervesa.

-I? Què et sembla?-
-Tagore és una merda.-

Aquella tarda estava inspirat.
Em sentia molt Cravan;
Estava preparat per ser
 crític literari.