divendres, 20 de febrer del 2015

Les coses que penses quan veus vomitar al teu quisso

En ocasions, l’ésser humà experimenta sensacions
Contradictòries en una mateixa situació.
Com quan llegesc a Lovecraft
Sento un terrible terror, un terror provinent
De les pàgines que semblen voler xuclar-me
A dins del llibre on seré devorat pels monstres atàvics
Que allí s’hi descriuen, un terror que fa
Que vulgui llençar el llibre a l’abisme del congelador
Per a que ningú pugui despertar la plaga.
Però alhora, sento també un plaer encoratjador,
Càlid i enèrgic, que fa que desitgi ser encadenat junt
A la caixa de Pandora, allà, al congelador, on viuen els monstres.

Aquest matí, un matí com un matí, estava passejant al quisso
Quan me n’he adonat del seu comportament erràtic, lent i
Esgotat i llavors he sabut que el ca estava apunt de vomitar.
M’he espantat. Sempre m’espanto quan Xaplin vomita.
Em crec que el vòmit és el primer símptoma latent
d’alguna malaltia greu o veig el seu ventre inflar-se i inflar-se
fins esclatar i escampar les entranyes per les roques i la vegetació seca
que ens envolta i llavors jo l’abraçaria i ell em diria:
-Tio, em mor, EM MOR.-
-No, col·lega, no et mors. Et posaràs bé. Ells ho arrangen tot. Ell ho arrangen
Tot.-
Com en una emotiva escena antibel·licista.
Però tot i espantar-me sé que sols  és un vòmit passatger,
Com la gitera  ressacosa, perquè en els deu anys que fa
Que el quisso està amb mi, mai ha tingut cap tipus de malaltia.
I a més, generalment, és un vòmit verd provocat per la ingestió
D’un remei artesanal depuratiu. Si haguera gitat el dinar, el meu
Dinar, se l’haguera cruspit; a Xaplin no li agrada malbaratar els diners.
Si no fos perquè l’he vist créixer, pensaria que en la seva infantesa
Va passar fam.
Però, alhora, el cabró em fa riure. Es comença a moure pesadament,
Amb les articulacions mig engarrotades, amb passes robòtiques,
Amb tot el seu cor bategant, transfigurant-se en la pell d’un gall,
Picant vòmit. No l’hauria de mimar tant. Hauria de menjar sols pinso,
Però, assegut vora meu,  la seva mirada del tigre, em fon.
Quin cabró.

I continuem la nostra marxa cap a l’horitzó
I deixem enrere un vòmit verd
Que, no sé per quina raó,
Em fa pensar en Lovecraft
En vomitar,
En ella,
I en aquest

poema