dimecres, 25 de novembre del 2015

criteris

he de llegir molta més poesia
l’ha he de devorar com a carn
però no solament l’he d’engolir
sinó també he de saber el que trago,
ser un nutricionista de la poesia.
així que visito les grans biblioteques
de l’illa, me’n porto a casa tres llibres
de poemes (sols en pots treure tres)

i llegesc poesia.

i en acabar el primer se’m queda
una sensació amarga als ulls.
em couen. el llibre fou guardonat
amb la distinció del primer premi
d’un dels millors premis literaris de poesia
en llengua castellana i no puc entendre
quins foren els criteris seguits pel jurat
per a tal honor. un bon ritme? una forma
adient? metàfores enginyoses? versos
amables i de cortines obertes? és aquesta
la poesia que he d’escriure?

en una ocasió, vaig participar en aquest premi
literari. en aquella època apuntava alt.
em creia un fotut poeta de collons.
el jurat es va encarregar de baixar-me
els fums. segurament els meus versos
foren els primers en ser llençats
a les escombraries. ni tan sols una petita
nota de condol. però, és clar, què esperes
quan els teus criteris no són els dels demés?
xampany i confeti? per què em complico
la vida versada? tan difícil és escriure sobre
plantes i cants d’ ocells? i què em dirà
el segon llibre? merda, blackie books acaba
de publicar una nova novel·la de brautigan
¿haurà arribat ja a les llibreries d’aquí?