dilluns, 25 de maig del 2015

Els versos perduts

On són aquells versos punyents
Que podien esquinçar els ulls en ser
Llegits?

I on són aquells versos enrabiats i enfurits
Que bramaven venjança contra l’existència
Com els udols d’un llop en una nit de
Lluna plena?

I on són aquells versos embriagats
Que exaltaven la felicitat bàquica,
Qual Pan enmig d’un bosc de nimfes?

I on són les nits i els bars i el vòmits i les
Dones que passen del meu cul i la puta merda
d’aquesta vida?

Enyoro tant aquests versos...

Ara és tot nostàlgia i melangia saturnina.
El David de Miquel Àngel.
La calma tensa abans de la batalla,
Una batalla contra un enemic inexistent,
Una batalla que mai arribarà.
Puta desertor de merda.

Així que
Torna, vida meva, torna al meu
Costat, per després matar-me
Com tantes vegades em matares.

No, no tornis. Deixa-ho estar. Queda’t
A l’ombra de l’home que ha aconseguit
Fer-te feliç. Apunyala’l a ell que jo
Llegiré Schopenhauer estirat al sofà
Estripat que compràrem plegats.
Déu! Quin turment més fotut.
Potser serà millor agafar una bona
Merda, però, per a això, hauré
D’encomanar-me a Déu i anar a comprar
Una capsa d’ibuprofens.