diumenge, 28 de desembre del 2014

Com un moix

El vent tornava a bufar amb mala llet
I fotia un fred espantós
Així que, per passejar a xaplin,
Em vaig calçar tot l’equip d’esquimal:
La gorra amb orelleres,
La bufanda, que la vaig enrotllar al voltant de la boca,
els guants de llana amb els dits tallats,
i el vell anorac estripat
I vaig sortir a la vida deserta.
Hòstia puta! fotia un fred que et gelava els ous,
Estava tremolant
I sols volia tornar a casa
Encara que la llar fora tan freda com l’exterior.
Però quan enfilava el camí de retorn
Em vaig empassar una petita bola de llana
Que em feu tossir indiscriminadament.
No podia parar.
Els ulls em ploraven,
La gola se’m retorçà,
El cos se’m contragué
I un hàlit de vòmit
Clamava per convertir-se en foc.
Em vaig estar així uns minuts eterns
Fins que la crisis s’extingí.


-Hòstia! Així és com es deuen sentir els moixos
Quan giten una bola de pel-

I vaig continuar el camí enmig del fred
I, mentre seguia les passes cap a la casa de gel,
Se’m despertà una esperança:
Si sóc capaç de sentir-me com un animal
També puc ser capaç 
de sentir-me
 com un ésser humà