divendres, 1 de maig del 2020

El nostre lloc. Reconnectant amb els primers versos.



Tot escriptor té el seu tema, la seva obsessió, el seu deliri.
 —Sobre quina cosa escrius?— seria la pregunta de l’entrevistador.
Ho hauria de demanar a la meva obra
(si em permets tal barbaritat).
Els papers estan escampats per tota la taula del menjador.
Revisant aquells primers versos en aquestes nits
solitàries d’enclaustrament (puta merda! Els elefants s’han despenyat
però que tremoli Roma),
escoltant Satie o les al·lotes de l’Hotel Chelsea
em responen:
la por
el fracàs,
la pèrdua,
els records,
la solitud...
que invocant el poder de Greyskull es transformen en
un sentiment de desencaixament, com demanar a Buñuel
dirigir una pel·lícula de superherois.
Talking heads canten que aquest ha de ser el lloc
I jo, imbuint-me de la nit pels carrers de Fornells,
em dic que sí, que aquest ha de ser el lloc.
En unes quantes ocasions em van obrir la porta.
—Entra. Ca meva es ca teva, si hi ha casa de qualcú.
I s’hi estava bé entre aquells perfums i colors i cames.
Era com estar borratxo sense existir la ressaca.
Però vaig conduir el meteorit cap aquella direcció
I els dinosaures es van extingir. Em despert, ara,
I el dinosaure és un fòssil fet de mil cinc- centes peces
totes de la mateixa tonalitat beix.
—T’agradaven massa aquells dies d’escriptura— va dir.
Sí. És ve, Però açò no treu que enyori com encaixaven
els nostres cossos. Què hi farem si som un escorpí travessant
un riu a cavall d’una granota. Brautigan deia que el seu lloc
a la història estava als niulats. Jo em deixaré els cabells llargs,
em posaré anelletes d’aquelles que en flames hi passa un lleó,
em tatuaré els braços amb divinitats mitològiques orientals
i esperaré trobar el meu lloc en aquesta història,
intentant esbrinar el meu tema, la meva obsessió, el meu deliri,
intentant descobrir de què tracta la poesia,
intentant revelar de que va tot açò
que qualcuns anomenen
viure.