dimarts, 21 d’abril del 2020

Una conversa d’ànims



Llegesc a “Shakespeare mai ho va fer” (un fragment
que forma part del recull “Beure”, una edició feta per
A fans incondicionals de Buko; per a subnormals, vaja)
Aquella anècdota de quan el poeta va ser convidat
Al programa literari “Apostrophes”, de la televisió
Francesa, en que totalment borratxo i fart del moderador,
Pedant i ofensiu (fins i tot el va fer callar, posant-li la mà
A la boca), en Buko va marxar a mig programa.
—Ja era hora que es veiés qualque cosa honesta
A la televisió francesa— li va dir un periodista en sol demà.
Deu! Com m’hagués agradat ser amic seu.
I m’imagin que un dia em telefona per dir-me que em ve
A visitar a Menorca i just trepitjar l’illa aniríem a fer
Unes cerveses a Salgaret per donar-li la benvinguda.
—Què en penses de la meva poesia?— li demanaria.
—Ves-te’n d’aquí.                                         
—Però, tiu. Aquest ha de ser el lloc.
—Beu, idò.
I bé, ja ho saps. Ho he escrit centenars de vegades. La mateixa
Història. Sempre el mateix poema: potser així aprendré a fotografiar
Decentment qualque dia els pilars de l’arquitectura.
Que el meu fetge no assimila l’alcohol. Que tenc unes ressaques
De tres parells de collons que em duren tres dies;
No escriuria mai.
—No em llegeixis a jo.
Però açò és ja impossible. Sóc el súper-dolent qui recrimina
Al superheroi de la poesia: A jo no em vas salvar. Per què
No ho vas fer?. Qualcuns de noltros no volen i no poden ser salvats.
—Al manco, digues-me que un dia arribaré. Menteix-me.
Escriu sobre açò un poema que digui que un dia arribaré.
Podria d’aquesta manera començar:
Llegia poetes de merda i el seu fetge no assimilava l’alcohol,
Però n’estava convençut que un dia ho aconseguiria...