divendres, 3 d’abril del 2020

Sofía Mazagatos



La vida dels altres, com m’agrada. Rodin, Violeta
Parra, les germanes Brönte (déu! quina escabetxina
en aquesta família la natura), Bàrbara,  Óscar Wilde, Trumbo...
Hòstia! Com m’agradaria ser Trumbo, si més no, tenir just
un poc de la seva intel·ligència i valentia, enfrontant-se
a la Caça de Bruixes, utilitzant-la, sortint-ne vencedor. Amb el temps.
Sí. Just un poc d’intel·ligència per saber construir sòlids
arguments per dir que entenc la situació, és una merda,
la gran majoria estem igual i les passarem putes. Però hi ha
 certs missatges que els fan rodar només per generar odi,
missatges que són virus creats per alimentar-se de les nostres
debilitats, que els seus instigadors els importam més ben poc
 i el que volen és fer un enderrossall amb aquestes febleses  
per escalar al cim dels nostres cadàvers i saludar el sol amb la mà
dreta estirada. Però jo, estimada o estimat, no sóc més que
un poeta regional, pèssim (91 quilos fas; no puc d’aquí baixar), i dèbil.
Dèbil. Dèbil. Massa dèbil. M’hauries de veure en l’enclaustrament,
debatent amb els dimonis dels tabac i de l’exercici físic i, quan surt
a fer la volta amb Xaplin, escrutant les escletxes de les llambordes
per mirar de trobar-hi una burilla de ric i fumar-me-la. Joder! Al manco
sóc vencedor en el meu fracàs. No. No sóc prou intel·ligent perquè
les meves paraules canviïn les coses o, sent manco ambiciós, fer
pensar (que cony! no és feina meva. Jo sóc un puto poeta de tercera).
No, no tenc cap ni cames (merda! estava progressant en la carrera;
no m’ofegava tant a les costes). Així que començaré a predicar que
el meu poeta preferit és Leopoldo Panero.