diumenge, 3 de maig del 2020

L’antiheroi de les mil cares




Un heroi (quan tot era foscor, no era més que
un personatge de carrer, com tu i com jo)
predestinat a complir una èpica missió.
Quan neix la flama es troba perdut, insegur
(com tu i jo quan naixem). Però apareix la figura
Del vell mentor, del savi, qui el guiarà en les seves
Primeres passes. És polit pensar que un poeta
Es pot inserir com a protagonista en aquest arc argumental.
M’imagin sovint que som Teseu donant canya al Minotaure,
O Neo repartint hòsties de kung-fu o Luke Skywalker
Brandint l’espasa làser per matar mosques.
Però en aquesta visió falta sempre el drac a l’habitació
Que ha fugit perquè necessita espai.
El més a prop d’espolsar les 4 gotes de pixat d’una ombra
Germana va ser quan en J.J. em va aconsellar
Llegir poesia mentre es caga. De fet, ho faig. A més
És una alternativa fantàstica per desfer-se
Per una estona del telèfon mòbil. No sé. Potser és que
Som ja massa vell per tenir un mentor. Tenc ja edat
Per saber com van les coses. Tenc bosses als ulls,
La meva barba comença a tenyir-se de canes i
La jovenella quan em veu pel carrer em diu “senyor”.
O potser és que he confús el bàndol i m’hauria d’imaginar
Sent el Minotaure intentant fer-se amic del seu botxí
O l’Agent Smith predicant la germanor de totes les religions
O Darth Vader reconnectant amb el seu fill per ser un bon
Pare. Joder! Però en l’heroi és on hi ha la pasta. Mira Harry Potter.
No seria polit escriure una saga com aquesta? Però jo som
De Don Quixot, de Holden Caulfield, de Daniel Johnston,
De Sam Spade, de Batmam. Som dels borratxos i dels ressacosos,
Dels malalts mentals i del consumidors d’alcaloides, dels roda
Mons i dels presos, dels fumadors d’opi i d’herba , dels tímids del món:
Uniu-vos, dels solitaris i covards. Ai! l’atracció de l’antiheroi.
I tot antiheroi està condemnat a fer-s’ho tot sol.
He somiat aquest vespre que mirava, estirat al sofà,
Un pel·lícula de Rus Meyer de tetes gegants.