dimecres, 9 de novembre del 2016

No és el que tots nosaltres volem?

Entro a la llibreria i em dirigeixo directament
 a la seva paupèrrima, trista i vergonyosa secció
 de poesia (estimat lector, si és que tenc lectors,
 no voldries convertir-te en emprenedor i obrir
una llibreria especialitzada en poesia, aquí, en aquesta
illa? Seria tot un detall per part teua).

 Xafardejo quants llibres nostres s’han venut;
la xifra és com la mateixa secció. Però tenint en compte
 quanta gent va venir a la seva presentació tampoc és
 per posar-se a plorar. Potser hauríem de reactivar
la seva campanya publicitària, però fent alguna cosa
diferent, com el mateix llibre. Potser em posaria a córrer
nu pels carrers, amb el llibre tapant-me les vergonyes
com una fulla de parra cristiana. Potser, així, la gent
es diria: Mirau, un home despullat pel carrer, vestit
únicament amb un llibre. De quin llibre es deu tractar?

Bé. Curiositat satisfeta. I ja que hi sóc dono una volta
Per la petita llibreria. Busco a Perec desesperadament;
Seria l’hòstia que el tinguessin. No hi ha sort, així que
escodrinyo les novetats editorials. Em fixo en una biografia
De Gainsbourg, editada per Expediciones Polares.
M’agrada Gainsbourg,  la seva musicalitat, el seu romanticisme;
 seria ja la puta hòstia entendre les lletres.
A més, dir que escoltes chanson t’atorga certa aura
De prestigi intel·lectual.

Palpo el llibre, una experiència molt semblant a acariciar
El cos d’una dona, i llegeixo en la contraportada: “La fama
Em destruí”. M’esdevé una lleugera decepció. No és que
Sigui una frase molt original. De fet, és el que sol passar.
Però alhora em provoca enveja. Ah! L’afortunat destruït
Per la fama. Vine a mi, vella Puta, i destrueix-me com
Et surti de les teves cares bragues estripades.

Deixo el llibre al seu lloc i surto de la llibreria
sense comprar res i somiant amb la meva destrucció.