dijous, 12 de setembre del 2019

Argument per a una novel·la



No l’he tractada aquest estiu gaire bé.
Però em vaig dir que està passant una mala
època, que és un ésser sense malícia;
prové del camp; li vaig demanar disculpes.
potser per això em va saber tan de greu
la seva reacció desmesurada.
La naturalesa humana és malvada.
Quan la vaig conèixer em va semblar
que no podia fer mal a ningú. Supos que eren
els meus ulls just sortits de la segona infantesa.
La gent no canvia. Sí. Em vaig equivocar en el judici,
però això no és estrany: sempre pens que per sempre
és l’amor i mira’m, em balla un queixal; hauria d’anar
a la dentista. Pèrò açò no és un poema d’amor
i estic menjant pastanaga mentre escric i he començat
a dir “què passa, vell” i “açò... açò és tot, amics”. Sí.
m’ha sabut tant de greu la seva reacció desmesurada
que açò és tot: l’he desterrat de la meva història.
L’he començat a esborrar de la memòria, de les fotografies
(si apareixem junts a alguna fotografia), de la vida diària
i ara és com un personatge d’un somni que no saps qui
és: “Hi havia qualcú, però no l’he sabut reconèixer”.
Hòstia! No és açò l’argument de “Oblida’t de mi” de Gondry?
No l’has vista? És una gran pel·lícula sobre l’amor. Però
Açò no és un poema sobre l’amor sinó sobre les coses
de cada dia. Sí. Ja sé que el que propos és difícil
d’aconseguir. De moment, esborraré aquest poema
que ralla d’ella, te penjaré i telefonaré a la dentista per demanar
hora.
       Diuen
                 que ha de ploure
                                                 molt.