dimecres, 2 de gener del 2019

Festucs


M’agrada la paraula festuc des que
Em vas dir que t’agradava la paraula
Festuc. Avui n’he comprat una bossa
de 150 grams, de marca blanca, i me’ls
menjo mirant  “A field in England” de
Ben Wheatly. És una peli rara de collons.
Crec que a tu no t’agradaria. Però
A Xaplin no l’importa que sigui una peli
Rara de collons. El ca està al meu costat,
Mirant-me com menjo els festucs.
Se’m fa difícil resistir-me a la seva mirada
Xantatgista, com no puc resistir-me
A certes coses, a sentir dolor, a tenir por,
A expressar-me en versos, a riure quan
Algú es tira un pet, a arrabassar-me les
Ungles dels dits dels peus,  a estar emprenyat.
Així que pelo una closca de tortuga, dura
I calladament emmurallada, amb les dents
 i li dono el fruit de color festuc al Xaplin
i el següent és per mi. Un per tu i un per mi.
Un per tu i un per mi. I en un tres i no res
Ens acabem la bossa. Al cap i a la fi són
150 grams. Què pesa 150 grams? Una goma
D’esborrar, mitja dotzena d’ous, un Toblerone,
 jo.  I ara la bossa de festucs és buida i ja no pesa
150 grams ni jo tampoc. Potser sóc aquesta mateixa
Bossa i se me llencessin aquesta nit al carrer
La tramuntana m’estavellaria contra les parets
De les cases, com estar-se a les entranyes del cap
De fibló del passat novembre. O potser sóc fum
O una dictadura en aquest país o un mal record
Esborrat amb una goma de 150 grams. Sigui
El que sigui, ja no queden festucs a la bossa
I, encara que tan Xaplin com jo en voldríem
Més, preferiríem festuc iranià, han estat
Unes postres excel·lents.